Tanal’dan Diyanet’e Sözleşmeli İmam Tepkisi

CHP’li vekil Mahmut Tanal, Diyanet’in, 2018’den önce sözleşmeli olarak göreve başlayan ve sayıları yaklaşık 18 bini bulan imamı, din görevlisini mahkeme kararlarına rağmen kadroya almamasına tepki gösterdi. Konuyu Meclis gündemine de taşıyan Tanal, “5-6 yılını dolduran sözleşmeli personeli kadroya almamak, hak yemektir” dedi.

CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut Tanal, Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde 2018 yılından önce göreve başlayan 4/B sözleşmeli imam-hatiplerin, din görevlilerinin, kadroya geçiş için öngörülen hizmet süresi şartını sağlamalarına rağmen halen kurumda sözleşmeli olarak çalıştırılmalarını Meclis gündemine taşıdı.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın cevaplandırması talebiyle Meclis Başkanlığı’na soru önergesi veren Tanal, 2018’den sonra hayata geçirilen 3+1 düzenlemesine dahil olmadıkları gerekçesiyle mağdur edilen binlerce sözleşmeli imamın, Diyanet personelinin, kadroya alınmaları yönünde herhangi bir çalışma başlatılıp başlatılmayacağını sordu.

DİYANET MAHKEME KARARLARINA UYMUYOR

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan CHP’li vekil Mahmut Tanal, 2018’den önce göreve başlayan 4/B sözleşmeli imamların, “3+1 düzenlemesi dışındasınız” denilerek mağdur edildiğini söyledi.

Kanunen öngörülen süreyi fazlasıyla dolduran imamların kadro talebinin Diyanet tarafından reddedildiğini belirten Tanal, çok sayıda personelin Diyanet aleyhine açtıkları davaları kazandığını, buna rağmen kurumun işi ağırdan aldığını kaydetti.

“KADROYA ALMAMAK HAK YEMEKTİR”

Yetkili sendikanın da üyelerini Diyanet’e karşı korumadığını aktaran Tanal, “5-6 yılını dolduran sözleşmeli personeli kadroya almamak, hak yemektir. Yaklaşık 18 bin Diyanet personeli bu durumdadır” bilgisini verdi.

DİYANET’İ ADİL OLMAYA DAVET EDİYORUM

“2018’den sonra atanan sözleşmeli imamın, 2015’te göreve başlayandan önce kadro alması adalet midir?” diye soran Tanal, şöyle devam etti: “Esasen kamuda sözleşmeli istihdam, tümden haksızlıktır. Lakin 3+1’i, yani sözleşme gereği 3 yılık çalışma süresini tamamlayanların kadroya alınma taleplerinin yerine getirilmesi uygulamasını bile binlerce imam-hatibe, din görevlisine çok görüyorlar. 2018’den önce Diyanet’e girenler, yer değiştirme, yurtdışı uzun süreli görevlendirme, eş durumundan tayin, görevde yükselme haklarından mahrumlar. Daha düşük maaş alıyorlar. Diyanet İşleri Başkanlığı’nı adil olmaya davet ediyorum.”

Önceki İçerik
Sonraki İçerik